Tuesday, July 13, 2010

Minggu ni...

Mcm dh lama rasa x menulis kat sini...mlm ni terpikir nk mencatat apa yg berlaku sms minggu ni...bermula dgn pagi sabtu (10/7/2010), sms minggu teknik & vokasional aku join pertandingan memasak dgn bdk 5 ter...nama group kitaorg Terbaek Wok....antara menu masakan kami ialah ikan kukus ladies, sayur goreng slumber, sambal extravaganza, ulaman, nanas sbg pencuci mulut n jus carrot susu (nama mcm gempak, tapi......hehehe) ...hahahaha..suka2 nk join wlaupun sedar diri bukan pandai mana pun memasak...yg penting happy...satu kelainan group kitaorg dr group lain ialah cara menghidang..group lain hidang makanan atas meja, tp group kitaorg hidang atas lantai beralaskan tikar getah yg aku rembat dr pejabat guru...hiasan bunga yg diguna pun aku ambik dr pejabat guru..(lepas pertandingan aku pulangkan balik..hehehe)

Ni lah hidangan menu group Terbaek Wok



Ahli group...(aku xde dlm gambar sebab aku yg ambik gambar ni)

Di sebelah malam plak merupakan malam penutup gerkorama...agak bosan aku ngan pertandingan menyanyi tp terhibur dgn pertandingan tarian... menjelang pagi kira2 dlm kol 2 ada fire drill...dah lah letih seharian, baru jer budak2 asrama nk melelapkn mata dh dikejutkan dgn bunyi siren...ingatkn budak2 ni x nak bgn..diaorg buat bodoh jer dgr bunyi siren...ketua warden cakap, budak2 ni nak boikot fire drill kot...stelah dijerit, baru lah nampak pintu bilik terbuka dan pelajar mula kluar...tp masih dlm keadaan slumber, diaorg sempat bertenggek di koridor sblum turun berkumpul d pdg hoki...blk dr fire drill x dpt tdo, aku terus tgk world cup pertarungan antara jerman ngan uruguay....lps abis tgk bola br aku tdo..kol 8 lebih pagi ahad br aku terbangun...hehehe...



Pelajar perempuan berbaris sms fire drill..(ambik gambar kaki jer)

Masuk isnin, mood aku x berapa baik...rasa nak marah, geram dan segala2 nya...x patut btul...aku cuba utk cool....semoga segala nya ok dan seperti biasa....

Hari selasa berjln seperti biasa...petang ada fogging d asrama..tp kerja menyembur berjln dalam kol 6...malas nk tunggu, aku blk rumah..tapi x naik rumah...terus ke pdg petanque utk bermain petanque bersama kak timah n kak ani.....


Permandangan dari padang petanque

Esok Rabu, semoga semuanya berjalan dgn baik dan kembali normal....wachaaa..

No comments:

Post a Comment